2011/07/20

Finns många tillhyggen

Vill man göra illa en annan människa finns det många tillhyggen att tillgå. Är det bråk är det nog så att många rycker det som finns närmast i stundens hetta. Det är ganska skrämmande att tillhygge används så mycket idag. Man kan knappt öppna tidningen förrän där står att någon blivit knivhuggen. Knytnävar används knappt längre och gör det det så fortsätts det ändå att bankas på den som ligger. Finns ingen heder alls i att sluta när någon ger sig utan nu verkar det som om det inte är ok förrän någon ligger blodig och sönderslagen med men för livet. Usch för sådan vidrigheter.

Sedan finns det dom helt annorlunda tillhyggen man kan använda också. Som en osthyvel till exempel. Kära syster yster har idag lyckats med konststycket att höra piggen på osthyveln i min arm så det började blöda. Dock, får jag väl erkänna, var detta inte alls med mening. Men ont gjorde det och jag lär nog akta mig nästa gång hon håller i den hyveln.
“Ska jag hyvla till dig” har plötsligt fått en annan innebörd för mig nu.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails