2011/07/15

Har du någon gång blivit jagad av Lord Voldemort på väg till Det mörka tornet?

Helt ärligt ska jag nog försöka hålla mig till att se filmer som innehåller komedi, action eller sex. Dessa ingredienser verkar vara dom jag klarar av.

Anledningen att jag kom in på det nu är att jag vaknade klockan halv 2 i natt med ett ryck och hade en sådan där olustkänsla som jag får när jag drömt. Det var bara till att tassa upp på toa och försöka skaka den av mig men som vanligt håller den i sig länge och det tar ett tag innan jag lyckas somna igen. Jag vaknade i morse och kände mig riktigt sliten och just då kom jag inte på vad jag drömt. Men med full styrka kom det till mig för en stund sedan vid matbordet.

Jag kan väl börja med att fråga hur många fjortisar som får mardrömmar av Harry Potter. Ingen, är ni säkra? Hur många 35 åringar tror ni som får det? (Räcker sakta och försiktigt upp min lilla hand för att bekräfta samtidigt som jag blir lite röd om kinderna).
Jodå, jag har drömt mardrömmar om Harry Potter. Kanske inte så förvånande vad gäller mig men ganska pinsamt. Att jag till och med drömmer mardrömmar om en ungdomstrollkarl. Nu var det dock inte om själva Potter som drömmen handlade om utan om Lord Voldemort. Fast det stannar inte där eftersom jag var på väg till Det mörka tornet (Stepen King) och då blev jagad av Voldemort istället för Mordred. Skratta ni men det var faktiskt otäckt eftersom jag hela tiden kände vinddraget av hand fingrar som hela tiden försökte få tag på mig. Detta hade kanske kunna bli en ny fin berättelse för mig att skriva ner istället för att skriva den på detta viset. Får väl tänka ut hur jag ska göra det i så fall men just nu ville jag bara få det ur mig.

Det kanske är så att jag lätt får mardrömmar för att jag har sådan fantasi och att det sätter fart på natten. Så råkar det bli mardrömmarna jag kommer ihåg. Fast nu är det inte enbart dom jag minns men det är ändå dom som stannar kvar med den där olustkänslan som är så jobbig.

Nåväl det spelar ingen roll för normalt ska man inte få mardrömmar av Harry Potter. Och jag som bara är på 4 filmen och har lika många kvar att se. Ska bli spännande att se om kära maken avbryter detta efter 5:te filmen när jag väcker honom med ett skrik istället Blinkar.

2 kommentarer:

Västgötskan sa...

Vet exakt vad du menar med olustkänsla. Den är HEMSK! Jag vaknar också med en sådan, efter mina mardrömmar. Det liksom "ryser"/knottrar sig i hela kroppen. Uscha! :-(

Nettan sa...

Ja precis så samtidigt man inte riktigt vet om det finns någon i rummet eller inte eftersom man inte är riktigt vaken. Usch ja, mardrömmar är hemskt att ha. / Nettan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails