2011/07/21

“Du blir mer social av internet”

Nya Må Bra damp ner i lådan häromdagen. Har inte hunnit öppna den förrän idag och första notisen jag läser är följande:

Du blir mer social av internet
Hänger du på nätet och deltar i diverse nätverk? Bra! För tvärtemot vad många tror blir den som sitter mycket online även mer social i det verkliga livet. När man är social på internet frigörs oxytocin, som får dig att söka dig till människor även i andra sammanhang, menar forskare. Källa: Zest

Det låter ju bra för min del. Jag borde vara väldigt social av mig då men det tycker jag inte att jag är. Men det är ju bra att veta så ‘slipper man det där gnagande samvetet. Men nu ska jag lägga mig och vara asocial en stund eftersom Roland inte har många sidor kvar till Det mörka tornet. Slutet är faktiskt nära.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails