2011/07/06

Handskar eller inga handskar?

Jag tycker det är riktigt tråkigt att komma på mat nu under sommartid. Speciellt när det är varmt ute för jag vill inte alls stå någon längre tid vid en varm spis. Och sedan tycker jag inte ens det är gott att äta riktigt varm mat när det är varmt ute heller.

Så idag gick jag här och visste inte alls vad jag skulle göra. Hade varit duktig och tagit upp en färs men hade inga direkta planer för den. Blir i alla fall lite som en knuff i rätt riktning så man slipper komma på något från allt man har i frysen.
Kära maken kom med den geniala idén att göra hemmagjorda hamburgare. Så frun drog på sig latexhandskarna och skred till verket. Och jag måste säga att göra hemmagjorda hamburgare går fort och smakar så mycket godare. Tjejerna åt riktigt mycket. Och jag hade bara kryddat med kinasoya, lite sambal olek samt salt och grovmalen svartpeppar. Inget annat och dom var riktigt smarriga och fasta. Blev faktiskt lite förvånad att dom var det eftersom jag inte hade något bindemedel i.

Nu måste jag höra med alla andra. Jag fixar inte att ta i rått kött eller hålla på med färs. Detta har jag aldrig gjort. Så när jag då var gravid och satt och suktade på alla matprogram på tv såg jag att många kockar använde handskar. Så det gör jag nu också och detta går jättebra och jag har börjat göra lite saker med färs som jag aldrig gjort innan. Som dagens hamburgare till exempel.
Men alla mina nära och kära skrattar åt mitt påfund med handskar. Jag tror dom tycker det är lite tramsig också. Kära maken har slutat “håna” mig eftersom han nog kommit på det goda som kommer efter min lilla stund med dom på.

Är jag så ovanlig som använder handskar eller det finns fler där ute? Eller det är så att det är en sådan konstig grej som ska läggas till mina alla andra konstiga grejer?

4 kommentarer:

katarina sa...

jag använder också handskar så då är vi iaf 2 :)

Nettan sa...

Skönt att höra. Kan ju bli lite ensamt annars ;-)

Västgötskan sa...

Nej, handskar har jag inte. Men jag kan i och för sig hålla med om att det är lite "äckligt" att stå där med färsen.

"Så frun drog på sig latexhandskarna och skred till verket"..
He he! Hade man inte läst inlägget kunde man nästan tro att det var andra idéer din man hade! ;-)

Hoppas Epiduo (eller vilken behandling du nu får?) hjälper förresten. :-)

Nettan sa...

He he, ja där ser man hur viktigt det är att läsa allt ;-).

Ja, jag hoppas verkligen jag kan få hjälp med detta snart och hittar något som hjälper. Men nu mitt i sommaren är det inte ens lönt att söka fast jag är inne i ett skov nu. Ja se den svenska sjukvården ;-) / Nettan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails