2011/07/22

Denna jäkla dubbelmoralen som finns i vårt land

Ja jäklar vilken dubbelmoral det finns i vårt land. Det är så man blir helt stum ibland faktiskt.

På en badstrand finns det en mängd olika människor som är där för att njuta av sol och bad. Jag vill i min enfald tro att ingen är så ytlig så att man bryr sig om vad andra har för badkläder men tydligen hade jag fel även här.
På en strand kan en kvinna gå rundor i stringtrosa som i princip bara döljer venusberget samt ha en topp som enbart döljer bröstvårtorna. Kommer det en man i stringbyxa så blir det ramaskri samt att man dessutom ringt polisen för sexuellt ofredande. Så snacka om dubbelmoral där det är ok för kvinnor men inte för män. Det är precis lika fult på båda könen så det kan inte vara det det handlar om. Så frågan är varför det är ok för kvinnor att visa allt men inte för män. Det är ju inte så att byxorna låter hela paketet dingla fritt utan det är fortfarande på plats innanför ett litet tygstycke. Är det för att skinkorna är bara? Men var är det för skillnad på att se hud på män eller kvinnor? Och ska man se det sexistiskt, vilket denna anmälare måste ha gjort eftersom det klassades som sexuellt ofredande, så är väl ändå kvinnans string värre eftersom ett litet snedsteg också gör att trosan glider lite också och visar hela muttan. Eller det är för att det putar i mannens byxa, en helt normal putning?

Det är så typiskt oss svenskar att döma, som vanligt. För inte kan det vara så enkelt att en kvinnokroppen är vackrare att titta på men alla former än vad en manskropp är. Att det är därför det verkar vara ok för kvinnor att visa mer än för männen. Jag vet faktiskt inte men jag avskyr denna dubbelmoral som finns tillsammans med ytligheten. Usch för er som inte kan strunta i hur alla andra ser ut och klär sig. 

5 kommentarer:

katarina sa...

måste erkänna att jag är impad om du aldrig reagerar på hur andra klär sig eller hur dom ser ut.. det gör jag jämt *skratt* älskar att sitta vid torg o kolla in människor :) MEN jag dömer ingen.. jag polisanmäler ingen *skratt* men reagerar det gör jag ;)

Anonym sa...

Många verkar missa att det inte lär vara stringen som är problemet utan kombinationen string och yoga, inte en vacker syn att se en man visa upp sig om man säger så. För ni vet
var stringen är och vad som då syns om en man yogar.

Nettan sa...

Katarina: Visst händer det att jag reagerar men det är inget som stör mig eller att jag på något vis måste döma för det, precis som du skrev.

Anonym: Fortfarande är det dubbelmoral i det hela. För hade en kvinna gjort yoga hade ingen gnällt oavsett hur mycket som riskerade att visas. Varför ska man sitta och titta på en man i string som gör yoga då? Jag förmoda att han inte stod framför alla på strandremsan utan bakom. Det visas sex och porr i dagstidningarna dagligen och det är ingen som gnäller speciellt mycket över det men huga om en man gör yoha i string. Nej jag förstår ändå inte varför man inte bara vänder sig bort och inte tittar på honom.

/Nettan

Barnens Hjältar sa...

Ja jag läste den artikeln, det är ju så man vill gråta.

Tack, vi fick uppehåll och hade riktigt trevligt :-)

Västgötskan sa...

Som du vet håller jag med dig! Galet hur många moralister det finns runtom i landet...

Om snubben nu (ogenomtänkt) kört yoga, TITTA INTE DÅ! :-P

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails