2011/07/23

40 frågor alla behöver veta om mig, eller inte

Tråkar lite. Vad är då inte bättre än att springa på en sådan där totalt korkad lista som man ändå inte kan låta bli.

1. Namn: Jeanette
2. Ålder: 35 säger min födelseattest men jag känner mig som 29
3. Bor: Norra Skåne
3. Syskon? I så fall hur många?: 6 stycken
4. Vem är din idol?: Usch så svårt. Jag har nog ingen egentlig idol. Jag beundrar föräldrar som har många barn, 4 barn eller fler. Hur dom lyckas få vardagen att gå ihop. Men det var säkert inte sådan idol som menades. Annars gillar jag personer som vågar vara sig själva som till exempel Robert Smith i The Cure 
5. Hårfärg: Naturligt mörkblond men gillar att ha det mörkare
6. Ögonfärg: Blå/grå
7. Längd: 170 cm även om dom på senaste hälsoundersökningen ville få mig till bara 169 cm. Nopp, det där går jag inte på. 170 cm är ju nästan modellängd så den är viktig
8. Singel eller upptagen?: Gift så man kan väl säga upptagen
9. Favoritfärg: Har på senare tid blivit väldigt förtjust i rosa
10. Favoritmat: Gillar potatis så det mesta man kan göra med det är gott. Inte helt fel med en god potatisgratäng med filé i baconsås
11. Favoritprogram: CSI, finns inget annat program.
12. Har du husdjur? I så fall vad: Hund, två katter och en och en annan dammråtta som säkert börjar mutera till dammdinosaurier snart
13. Vem är snyggast av alla kändisar: Ännu en sådan där svåring. Johnny Deep är grymt snygg men Paul Scholes är grymt sexig, vilket jag verkar vara helt själv om att tycka
14. Favoritdryck: Cola Zero
15. Favoritplagg i garderoben just nu: Åh, herregud. Sådana finns inte. Skulle vara min sköna svarta, mjuka hemmakjol då kanske
16 Favoritaffär: Älskar T*g*r. Massa sådan där bra att ha småprylar som om man tänker efter inte alls är så bra att ha. Men gillar att affären får en att tro det i alla fall
17. Spelar nåt instrument?: En och en annan fanfar kan hända att här spelas men inte är det på något instrument inte
18. Favoritämne i skolan: Bild eller Svenskan när vi fick skriva
19. Bästa utestället: Hmm, altanen eller poolen. Eller det var kanske inte något sådant uteställe som menades?
20. Vad gör dig glad?: Tjejernas helt otroliga kommentarer. Fast det är väl kanske så att deras närvaro gör mig glad, när dom inte bråkar då
21. Vad gör dig ledsen?: Människors otroliga dumhet. Att människor kan vara så råa och kalla mot varandra
22. Bor du i stan eller på landet?: I en liten Håla med ca 2500 tappra själar
23. Vad skulle du ha hetat egentligen?: Har aldrig hört något annat än att det redan var bestämt redan innan jag föddes att jag skulle heta Jeanette, tyvärr
24. Favoritnamn: Vadå favoritnamn? Skulle vara tjejernas då, Molly och Lilly
25. Bästa årstid: Sommar helt klart även om hösten är den vackraste färgmässigt
26. Vad är bäst: En bästa vän eller flera vänner som inte är så nära: Svårt att svara på men flera vänner som är ganska så nära men sedan är det skönt med en riktigt nära vän också
27. Tränar du?: Nja
28. I så fall vad? Fingersättning när jag skriver
29. Chips eller popcorn?: Beror helt på vilket humör jag är på och om jag orkar poppa för hemmapoppisar är så gott. Men lite Pringles är inte heller fel
30. Cola eller Pepsi: Cola
31. Bilddagbok eller blogg: Blogg helt klart. Vet knappt vad bilddagbok är för något. Varför? Kolla fråga 2
32. Har du en blogg?: Lite tramsigt att svara på när det är här jag skriver. Så ja, jag har blogg och jag tycker väldigt mycket om den själv
33. Om du följer bloggar, vilka följer du?: Gillar bloggarare som kan skriva med lite ironi och som gärna bjuder på sig själva samtidigt som en intressant debatt kan tas också. Sedan tycker jag om att följa dom jag känner, både mycket och lite
34. Högklackat eller textilskor: Absolut inte högklackat. Har ni inte skrattat innan hade ni gjort det om ni sett mig gå i sådana
35. Svart eller vitt: Vitt får jag nog säga nu
36. Godis eller nötter: Godis, tyvärr
37. Lakrits eller choklad: Aj då. Denna är nästan helt omöjlig att svara på. Kan inte välja
38. Vart reste du utomlands senast?: Jag som är så berest måste svara Danmark förra sommaren. Vi firade vår 10 åriga bröllopsdag med en liten minisemester
39. Vart vill du resa innan du dör?: Hade varit trevligt att komma ner till Tyskland kanske. Skojar bara. Jag har nog ingen sådär drömresemål. När jag var yngre ville jag till Australien men ju äldre jag blivit ju mer har jag insett att bara att ta sig ner skulle ta några månader med båt och sedan hade jag nog bara varit rädd att stöta på något giftigt kryp
40. Vad ska du göra nu när du svarat klart på dessa frågor?: Snart lägga barnen och sedan kura upp mig i soffan för att åter se lite Harry Potter. Snart färdig med dom förutom dom som är uppe på bio nu

Sådär ja. Några nyheter? Trodde inte det heller.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails