2010/10/24

Någon som fattar vad jag menar?

Äre wif bff elr ftw?
Javene.
Cya.

Nejdå, jag har inte låtit fingrarna sväva fritt över tangenterna.
Är det konstigt att man ibland inte förstår vad som skrivs i bloggar och i statusrader som ungdomar skriver.
Förkortningar som man inte har en aning om vad dom betyder.
Frågan är om dom har kommit upp för att förvilla oss gamlingar eller om det bara är så att ungdomar inte orkar skriva ut hela ord.
Jag vet faktiskt inte vilket det är men det är samtidigt lite skrämmande att internetspråket har blivit så stort. Och risken är också att talspråket kommer förändras ännu mer genom att dessa förkortningen kommer in.
Jag kan ju hoppas att jag är väl rustad när mina tjejer börjar använd internet till mer än Bolibompa-sidan.

Ja just det. Vad skrev jag nu då?

Är det med bästa vänner för alltid Eller For the win?
Jag vet inte.
See you.

Eller det visste ni kanske redan ;-).
Men jag har fortfarande några frågetecken som jag inte har en aning om vad dom menar. Jag kommer inte på dom nu och när man ser dom vill man ju inte fråga. Det verkar så gammalt att fråga och jag är ju inte SÅ himla gammal. Elr ;-).

Artikel kan du läsa HÄR.

Något annat som jag tänkt på är att många unga idag måste vara anträffbara dygnet runt.
Det måste vara stressande att alltid vara det.
Ser ofta på statusraden:

-Är inte hemma men ni kan nå mig på mobilen xxx-xxxxxxxxx.

Det är kanske inte så konstigt att många unga mår dåligt idag heller. För att alltid vara anträffbar kan ingen må bra av. Eller man är bara rädd att missa något som händer någon annan? Men det är lika illa det.
Jag vet att jag för tillfället låter riktigt gammal.
Men att vara för sig själv och inte behöva tänka på andra en stund är så skönt. Men bara ibland.
Jag vet egentligen inte vad jag ville komma med detta mer än att det måste vara jobbigt och stressande. Japp, så var det nog. Lol ;-).

Svammel, svammel :-).
Cya.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails