2010/10/31

Jäkla Bredbandsbolaget

Vi har haft Bredbandsbolaget i 5-6 år. Under denna tiden har dom varit bra och vi har inte haft något större strul med dom.
Så bestämde sig då vännen för att byta bolag för ett tag sedan för han ville, jag hänger bara på, ha allt samlat hos samma. Bredband, telefoni och tv.
Sagt och gjort.
Han sa upp hos bredbandsbolaget den 14:de med 3 månaders uppsägning. 
Den 18:de försvann bredbandet.
Det felanmäldes den 20:de eftersom det nya bolaget strulade med telefonen samtidigt så vi visste inte om det berodde på det.
Normal tid för att fixa ärende är 3-5 arbetsdagar.
Vi fick att vårt ärende nog skulle ta upp till 8 arbetsdagar.
Vi hör inget från dom och när vännen skriver får han inget svar.
Sen har ärendet dessutom inte öppnats förrän den 24:de fast det är felanmält den 20:de.
Jag tycker det är riktigt jävla dåligt av ett så stort bolag som Bredbandsbolaget att totalt ignorera oss på detta viset som dom gör. Och det känns som om dom inte bryr sig eftersom vi ändå inte ska fortsätta som kunder hos dom.
Jag blir så jäkla sur när stora företag tror dom kan behandla kunder lite hur dom själva tycker. Som kund har man inte mycket att komma med faktiskt.
Stod i deras avtal att man hade rätt att säga upp med omedelbar verkan om dom inte ordnade fel inom  RIMLIG TID. Men vad fasen är rimlig tid? Jag kan tycka att vi snart är uppe i rimlig tid med tanke på hur vi har blivit behandlade. Eller?

Någon mer än jag som tycker att det verkar skumt att dom plötsligt struntar i oss eller jag är bara en jävla bitterfitta?

Så imorgon är det 2 veckor sedan bredbandet försvann.
Så i 2 veckor har vi använt våra telefoner som modem. Och jag kan tala om att försöka göra något större ute är lönlöst eftersom det är ganska segt.
Jag försökte lägga ut auktioner på Tradera för en stund sedan och skulle ladda upp bilder. Efter några försök var det bara till att ge upp för det hände nada.
Provade till slut att lägga i Prolistan istället och där lyckades jag ladda upp.
Så vill du fynda lite julklänningar så hittar du dom HÄR, bland annat dessa.

029
034
Och vi börjar nästa vecka med att med spänning se om vi möjligtvis kommer att få något bredband. Jag har inga stora förhoppningar :-(.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails