2010/10/20

Bredbandet, hallå, hallå.

18/10

Fasen också.
Klockan är nu 9:56 och vi har för tillfället verken bredband eller telefon. Vi håller på att byta bredband och telefoni så dom håller säkert på med något nu. Hoppas dom jobbar fort.

Jag är ganska sur över detta kan jag lungt säga eftersom jag nu efter duschen hade tänkt att “övningsköra” ett högskoleprov till.
Jag behöver “övningsköra” många efter att jag gjorde det häromdagen. Kände mig väldigt korkad  efter det.
Jag fattar absolut inget av biten med matte eller vad det nu är.
Fick en fråga och sedan 2 påstående. Sen skulle man utröna vilket som var rätt eller om båda var rätt eller båda fel.
När jag fick upp denna biten började jag verkligen fundera på om jag gjort rätt med att skriva det.
Så ja, jag är sur för tillfället eftersom jag missar en gång nu när jag äntligen blivit färdig och sätta mig med det.

Sen satt jag och funderade på detta med rimliga summor på presenter som jag skrev igår.
Började fundera lite och insåg att jag faktiskt inte skrivit anledning till varför jag tycker att man ska ha en liten maxsumma.
Anledningen till det är lätt.
Bjuder Molly en massa kompisar till sitt kalas så vill hon att dom ska komma. Och det kan man ge alla en möjlighet att göra om man har en liten maxsumma. Alla har då samma möjlighet. Den som har lite pengar behöver inte känna att dom inte kan komma för att dom som har mycket pengar kommer med “stora, fina” presenter och dom själva “bara” har något litet.
Och för Mollys del spelar det ingen roll om hon får en Barbiedocka som kostar 40 kronor eller om den kostar 249 kronor. Det är dockan i sig hon vill ha.
Men nu vet ni min tanke bakom en liten maxsumma också.
För att ALLA  barnen ska ha möjlighet att komma på ett kalas och för att föräldrar ska sluta köpa “skrytsaker” som gör att ALLA barnen inte vågar komma.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails