2010/10/22

Meteoriten

Vi har varit iväg i den riktigt stora Metropolen och tittat på bil.
Vår stora börjar ge upp mer och mer och den får bara den ena konstiga sjukdomen efter den andra. Så det är dags att för den att lämna oss och ge plats för en kry sak istället.
Och vi hittade en Citröen Xsara Picasso som vi blev väldigt förtjusta i. Ser precis ut som den på bilden. Så Rickard ska köra tillbaka imorgon och ta Renualten med för det verkade som om bilhandlaren kunde tänka sig att ta den i mellan. Inte illa om det nu blir så.
Så förhoppningsvis står här en blå Citröen på infarten när jag kommer från stan imorgon.

085
När vi skulle köra hem såg vi detta häftiga på himlen.
Tyvärr syns det dåligt eftersom det bara blev en mobilbild men det måste vara en meteorit. Och vännens fråga var bara om jag var säker på det så det inte var ett plan som hade gått åt skogen.
Nej, nej svarade jag. Det hade inte sett ut så.
Och töntiga jag var nog lite exalterad över detta fenomen när jag försökte följa det innan det bleknade bort bakom molnen.
Denna var betydligt tydligare än den förra jag såg för något år sedan även om den första hade en mer utpräglad svans.
Häftigt var det i alla fall.

Nu får jag väl snällt inta ryggläge i några timmar om jag ska vara utvilad och någorlunda klar i knoppen så jag klarar av högskoleprovet imorgon.
Jag börjar bli riktigt nervös men samtidigt är det bra att jag har våren också som jag kan göra på. Jag får se det som en liten testomgång.

2 kommentarer:

Lina sa...

*halkar in* Åh vilken fin blogg du har :) Hoppas det är OK att jag lägger till den bland mina favoriter? :p

Var gärna med i tävlingen på min blogg, där du kan vinna ett presentkort på 300 kr hos SUMOpix.com - kanske en canvastavla eller ett personlig förstoring, som du kan ge bort i julklapp?

Ha en underbar kväll! Kram L

Nettan sa...

Hej
Roligt att du tycker min lilla blogg är fin. Naturligtvis blir jag bara glad över att du väljer mig till en av dina favoriter.

Ha en skön lördagkväll / Nettan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails