2010/10/25

Kan det bli mer luddigt?

Har varit på BVC med Lilly för 3-årskontrollen och hon har nu en stor OK stämpel i rumpan. Skönt.
Körde upp till grannhålan för att gå på Apoteket och passade på att springa inom affären också. Kände mig lite lat så jag köpte bara en Stinas kyckling som nu står i ugnen. Behöver ju ha lite i magarna innan jobbet och dagis.

Så jag sitter här och slösurfar lite.
Och hamnade på en ganska äcklig artikel.
En australisk man har under 26 års tid samlat…
Håll i er nu:
NAVELLUDD.
Jag tycker det är ganska äckligt faktiskt. Att samla upp sitt navelludd och sedan lägga det i glasburkar som är märkta med årtal. Det har blivit hela 22,1 g under dessa åren och han hamnar nu i Guinness rekordbok. Kanske inte så konstigt för jag har svårt att tro att det finns så många andra som samlar på just navelludd så konkuransen är nog inte så stor.
Jag kan ha förståelse för dom som samlar på tomtar, pennor, äggkoppar och andra prylar även om jag har svårt att förstå varför man vill ha många saker av en sak som bara ska stå på en hylla.
Barnen samlar för tillfället på färdiga teckningar tror jag eftersom högarna bara växer med dessa ;-).
Men åter igen. Navelludd???
Det måste ju lukta skunk när han öppnar en burk för att fylla på.
Örk :-(.
Och han är nyfiken på hur mycket navelludd han “producerar”. Efter 26 år skulle han nog kunna räkna ut det istället.
Jag får kanske börja samla på dammråttor. Det borde jag hamna i rekordboken av ;-).

Har ni hört om något riktigt udda som en samlare samlar på?

Artikel kan du läsa HÄR.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails