2010/10/10

Bildregn från härlig höstdag

Jag är väl inte på något tipptopp humör idag precis.
Jag är grymt trött efter att ha sovit dåligt inatt och sedan upp tidigt för att köra Molly till simskolan. Kan ju vara därför inte humöret heller är på topp.

Vädret har varit underbart idag också. Sol och 6-7 grader ute. Så för att lätta upp kinket här hemma efter simningen tog jag tjejerna och gick runt sjön. Och jag hade förhoppningar att dom skulle sluta kinka och bråka men där bedrog jag mig.
Kändes som om dom hade vaxproppar stora som stearinljus ungefär.
Så det är bara att inse att det är en sådan dag idag. En dag när jag säger röd och dom propsar på blå. Jag säger mjölk och dom säger vatten. Jag säger banan och dom säger äpple. Ja ni förstår kanske vad jag menar.
Helt hopplöst ibland.

Hade kameran med mig och jag lyckades få några riktigt fina bilder.

132
135
151
Ibland är det inte lätt att posera när man är mer nyfiken på vad syrran gör vid sidan om :-).

145
147
144
Och om Lilly är svår att fota för att hon alltid rör på sig så är Molly svår för att hon nästan alltid vill göra grimaser. Sen har hennes vänsteröga en tendens att bli halvstängt av någon anledning. 
Men som sagt var så fick jag ändå några bra att välja på.

165
Där var så fint runt slinga idag.
Trädens skiftningar och en spegelblank sjö.
Jag letade efter riktigt röda träd men hittade inga i skogen.

174
  
181
193
Men här hemma in mot grannen visade det sig att vi hade en buske eller träd som fått röda blad. Inte det blodröda jag var ute efter men nästan. Lite rött blev det i alla fall.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails