2010/10/28

Dagens ljusglimtar

Sitter nyduschad och har tagit fram min fleece-morgonrock. En sådan där gammal noppig sak som är så skön när det nu börjar bli lite ruggigare ute.
Det sprakar härligt från brasan också, dock ej jag som har tänt ;-).

Det har varit en lite halvdan dag.
Jag har nog hela veckan varit lite yr till och från men idag har jag haft det hela dagen. Ibland bara lite, lite så man bara anar att det finns där men några gånger under dagen har det durat till ordentligt i skallen. Jag var väldigt nära att ringa vårdcentralen för att få en tid. Jag vet inte om det är kristallerna igen som bråkar eller det är något annat. Jobbigt är det i alla fall.
Jag skulle ha varit på möte med föräldraföreningen tidigare ikväll men jag avbokade det eftersom jag inte alls känner mig på topp.
Jag hoppas det snart släpper och gör det inte det får jag väl ringa för en till farbror doktorn.

Nu har dagen inte bara varit neråt. Det har funnits några härliga ljusglimtar.

002
*Detta var absolut en av ljusglimtarna idag.
Så otroligt gott när man inte druckit must sedan i påskas.

*Jag mötte 5 polisbilar när jag var ute på småvägarna i eftermiddags. Och det är ju skönt när man möter dom och inte har dom efter sig.
Gör mig inte illa herr Konstapel men jag har varit en väldigt stygg flicka ;-)”
Varför är det så sexigt med uniformer. Och just polis ligger högt i topp här hos frun. Mmmm :-).

*En vänlig klapp på armen av en arbetskamrat som verkade lite oroligt över mig just då.
Att en sådan enkel gest kan värma så mycket.

*Lilly kom när jag stod och gjorde mat, la huvudet mot mitt ben:
-Älskar dig sa hon och gick sedan vidare.
Mammahjärtat mår bra av att höra det♥

*Lilly i duschen innan.
Hon såg att tån var lite röd och blev då väldigt ledsen över detta. Hennes universallösning till detta är:
PLÅSTER.
Alla småbarnsföräldrar nickar nu instämmande ;-).
Problemet är att jag glömt köpa sådana plåster. Jag har nästan bara mitt lager med plåster som passar knä kvar. Har ju inte fått någon användning av dom eftersom Molly vägrar lära sig cykla.
Efter denna lilla fadäs med tån lyckas hon sedan få schampo i ögat.
Lillys lösning på detta:
-Sätt på ett PLÅSTER.
Vännen förklarade, jag hörde hur han log när han gjorde det, att man kan inte ha plåster på ögat.
Lillys favorit fråga till allt:
-Varför då?
-Då ser du ju inget svarade han henne.

*Mys i soffan med två nyduschade tjejer.
♥En uppkurad på varje sida♥

Man borde kanske stanna upp dom dagarna man inte mår toppen och fundera på vilka ljusglimtarna ändå är. För dom finns ju även om det inte känns så just när man är uppe i det.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails