2010/10/25

Diskmaskinen som inte diskade

Jag hade glömt att Stinas kyckling inte alls är gott.
Smakar fadd och skinnet blir alldeles sladdrigt. Nu äter jag inte skinnet i alla fall men det ser slemmigt ut. Jag tycker även att köttet blir lite sladdrigt och jag får en rå-känsla.
Sen att det dessutom sitter fjädrar kvar på vingen gör ju inte det bättre idag heller. Isch, för kvarvarande fjädrar.
Vi åt inte ens en hel vars en bit så det fick bli en nödlösning med en macka också.
Där får man för att man är lat och inte alls känner för att stå och laga lunch. Frun får tänka på det en annan gång latmasken kommer krypandes ;-).

Nu bråkar diskmaskinen med oss igen också. Alltid ska det vara något känns det som. Den diskar inte rent utan allt blir småknottrigt. Vännen har haft den ute hur många gånger som helts och rengjort något som sitter på sidan och sedan fungerar den ett tag igen. Jag tror bara att det är att inse att vi behöver en ny maskin. Ja ny lär den ju inte bli men en bättre begagnad i alla fall.
Men vi har i alla fall en ny bil ståendes på infarten från i morgon kväll. Vi blev väldigt förtjusta i Xsaran så det blev den. Rickard hämtar den imorgon. Snabbt eftersom det senare på kvällen blir lite födelsedagsfika för Molly som fyller 6 år.
Jag vill inte säga det men herregud var tiden går fort.

Nu blir det jobb.
Ha det gott.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails