2010/10/26

Allt kraschar

Vännen är iväg och hämtar den nya bilen så vi sitter nu och väntar på att han ska komma hem så Molly kan få lite födelsedagsfika.

Snorpan fyller ju 6 år idag.
Herregud säger jag bara.
Så medans vi väntar hade jag tänkt visa hennes 6 år, göra det till en liten tradition kanske.

Men min dator hade helt andra tankar om det tydligen för nu vill inte den starta. Jag har för mig att där ska finnas en knapp man kan stänga av den på men jag hittar bara den vanliga powerknappen. Där finns 2 “knappar” under som man kan dra i sidled men det är en låssymbol i ena sidan så jag vågar inte dra i dom. Det är väldigt bra att vara tekniskt lagd så man vet hur allt fungerar och hur man löser det ;-).
Så nu sitter jag här igen vid vännens dator och skriver. Så missar jag att dela på några ord så vet ni varför eftersom space inte alltid tar när jag använder den.
Jag blir så jäkla trött på detta. Det verkar fasen som om det hela tiden måste vara något som strular i detta hem.
Senaste veckan har mycket havererat.
Bilen har vi som bekant gett upp. Diskmaskinen lever sitt eget lilla liv och verkar bestämma själv när det passar att diska rent. Telefonen och bredband samtidigt fast vi har 2 olika leverantörer. Telefonen var någon som kopplat ur oss i stationen så efter 1 1/2 dygn hade vi i alla fall den tillbaka. Bredbandet är fortfarande helt dött.
Och nu startar inte min dator. Suck.
Inte nog med det så blir vi inte av med katterna heller så jag vet faktiskt inte vad vi ska göra för vi kan inte ha fler och ovanpå detta har Signe, kattmamman, börjat både kissa och bajsa inne. Undra om man kan få mängdrabatt hos veterinären ;-).

Åh, jag som inte skulle gnälla idag.
Jag skulle ju bara hylla min stora, lilla 6 åring ♥.

♥Grattis älskade barn♥

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails