2010/10/14

Jägarexamen utan King Cab?

När jag denna veckan har varit ute och kört på jobbet har jag gjort en väldigt stor upptäckt.
På i princip alla små grusvägar, grusfickor eller bara vid sidan om vägen står det mängder med King Cab-pickuper.
Och då har jag naturligtvis börjat funderat på detta. Ni som känner mig vet att den allra minsta sak kan börja funderas på och bli ganska stort. Ni som inte känner mig vet det nu också ;-).

Anledningen till att dom står där är att det just nu är älgjakt i Skåneland. Hur länge den pågår vet jag inte men jag kommer väl få reda på det när King Cabbarna försvinner från skogarna.
Men frågan är nu då om det är så att man måste ha en King Cab för att få jaga.

Vid intagningen till jägarexamen:
-Vad har du för bil?
-Jag har en Volvo kombi.
-Jag tror inte du är lämplig för att bli jägare.

I jakttornet:
-Har du sett att Kalle har en Ford.
-Nä, vad säger du? Allvarligt?
-Ja, allvarligt. Hur har dom kunnat släppa igenom honom egentligen. Vad tänker dom på?

DSC02942
Men man ska minsann inte underskatta en fin Ford ;-).

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails