2012/12/16

Träningsläger för parkour?

Letar ni träningsläger för parkour?

Då kan jag meddela att ni kan hitta ett på det minst tänkbara ställe. Mitt i Hålan i ett litet hus mitt i kvarteret. Där finns det. Ja det är i alla fall vad den lilla verkar tro.

Att femåringar är klättriga är kanske ingen nyhet men Lilly klättrar, hoppar och gör konster från allt här hemma.

Hon kan stå på armstödet på soffan och dyka och göra en volt ner i soffan. Hon klättrar på bord och hoppar och gör konster medan hon hoppar. Hon balanserar på sänggavlar och gör volter ner i sängen. Hon kryper på smala soffkanter för att sedan på något graciöst sätt göra en volt ner i soffan.

Vi säger till henne att sluta klättra och hoppa från/i soffa, bord, säng och alla andra ställen hon nu kommer på. Hon är en femåring så hon väljer att ignorera detta.

Vi säger till henne att hon kommer att slå sig om hon gör volter och sedan studsar vidare. Hon är en femåring som väljer att ignorera detta och sedan råkar ut för precis det hennes kloka föräldrar hade förutspått. Hon är en femåring som glömmer detta lika fort som det har hänt eftersom nästa uppdrag väntar på att slutföras.

Det är väldigt häftigt med parkour men kanske inte inne i alla rum och på alla ställen som det går. Och kanske inte heller av en femåring.

Så söker ni träningsläger så vet ni var ni ska börja leta någonstans.

2 kommentarer:

JaanaM. sa...

Man lär sig av sina misstag. Ibland behöver man göra samma misstag flera gånger. Trots kloka föräldrar.... :) Hoppas träningen går bra!

Nettan sa...

Ja visst är det så. Men jag vill ändå säga men ;-). Jag är inte bara klok, jag är även nojjig ;-) / Nettan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails