2012/12/15

Det finns alltid media- och pengakåta människor

Det var ett jäkla tjatande om att John Travolta är homosexuell.

Vad är det som gör att det så “spännande” för andra att veta vilken sexuell läggning andra folk har och speciellt de kända. Ett rykte startar så lätt det borde alla vara medvetna om för jag skulle kunna tänka mig att de flesta antingen varit med och startat, medvetet eller omedvetet, rykten eller varit de som varit utsatta för dem.

Är det spännande att spekulera ännu mer för att nekar till det? Lite tramsigt kan jag tycka. Nekar du så måste det vara så för att du nekar? Hör ni inte hur jäkla korkat det låter.

Om det nu skulle vara så att han skulle vara homosexuell så är det ju han som förvägrat äkta kärlek under sitt liv eftersom han han inte vågat komma ut. Det är han som lider i så fall. Men behöver vi spekulera i om han smyger.

Så fort det handlar om homosexualitet kablas det ut med stora bokstäver. Man kan ju tycka att om det handlar om otrohet så borde det vara lika illa om han har en affär men en kvinna eller en man. Varför skulle det vara värre otrohet om han har en affär med en man? Jag får faktiskt inte riktigt ihop det.

Men det är väl så när man är känd. Ett lätt offer som man kan tjäna pengar på. Det finns alltid media- och pengakåta människor som offrar mycket för 15-minuter i rampljuset. För är det sant så är ju frågan varför man tycker att det är ok att gå ut med att man har haft ett förhållande med en person som inte kommit ut. Och är det inte sant så är det enbart för att tjäna en liten hacka på en “gammal vän”.

Låt honom ha den läggning han har och sluta spekulera. 

2 kommentarer:

blogg.nsk.se/tantskarp sa...

Tja, jag för min del kan bara inte LEVA om jag inte får veta vilka kändisar som är homo, hetero, trans eller feta, smala, solbrända, luktar illa.

Hela mitt universum och min existens är uppbyggt kring detta.
Såklart.

*undrar var jag la ungarna någonstans?*

Nettan sa...

Hehe :-). Det är vi, den ironiska generationen som visar var skåpet ska stå ;-) / Nettan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails