2012/12/14

Och Lilltraggen blir ditt nya namn

I ett litet, litet svagt ögonblick tyckte jag att jag kunde ha Lilly hemma idag eftersom bilen krånglar.

Men allvarligt, hur tänkte jag där liksom. Jag har inte ens börjat med mitt skolarbete ännu.

-På mitt dagis har vi en knapp på toaletten för när man har bajsat och en knapp för när man har kissat. Det är bara för att det är större rör till bajset mamma…
-Mamma, jag vill titta på film…
-Jag är hungrig…
-Jag vill inte titta på film längre…
-Hur skriver man vatten…
-Får jag en halstablett…
-Vad står det där…
-Får jag en banan…
-Hur skriver man Agnes…
-Vad står det där…
-Jag är hungrig…
-Vad står det där…
-Hur skriver man Amanda…
-Mamma, titta på mig när jag dansar…
-Vad står det där…
-Titta på mig när jag sjunger…
-Jag vill titta på film…
-Vad står det där…
-Jag vill ta kort…
-Vad står det där…
-Får jag ta en karamell…
-Hur skriver man Agnes nu igen…
osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv, osv…

Jag skulle tippa på att kusin Johanna hade en liten vetskap om henne när hon döpte om henne häromdagen: Och Lilltraggen blir ditt nya namn.

Jag har försökt trycka på stopp men knappen verkar vara sönder och någon pausknapp hittar jag inte överhuvudtaget. Det måste finnas en rädsla från henne att munnen ska fastna eftersom den ständigt ventileras. Så det var inte mitt smartaste drag att bestämma mig för att ha henne hemma idag alltså.

Då återstår det väl bara att föröka öppna det där jäkla Excel och föröka hinna tänka lite mellan hennes pratande. Hon måste ju hinna andas någon gång.  

2012-11-12 07.37.26

3 kommentarer:

katarina sa...

nope dom andas när dom pratar. vet inte hur men det måste dom göra för det finns ingen paus mellan .. lättast är om man förser dom med exempelvis popcorn som måste intas i små mängder över lååång tid ;)

blogg.nsk.se/tantskarp sa...

Andas?
Hur skulle de hinna det?


Nettan sa...

Popcorn får det bli nästa gång det blir såhär :-) / Nettan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails