2012/12/29

Jag tror jag kräks

Men vad tänker folk med egentligen.

Helt ärligt så funderar jag ofta på detta när jag går genom frukt- och grönsaksavdelningen på affärer. Vilken affär spelar ingen roll för det händer överallt.

Folk drar bort en påse från rullen för att plocka i och sedan slickar de på fingrarna för att lättare öppna påsen. Sedan tar de samma hand som det precis har slickat på och börjar plocka frukt eller grönsaker med. Jag tror jag kräks.

Men allvarligt. Varför göra på detta äckliga viset. Det borde vara en självklarhet att man inte är och tafsar på frukt och grönt efter att man haft fingrarna i munnen. A Big, no, no. Lite som att stå och hosta rätt ut eller nysa rätt ut. Tror inte folk gör det så varför stoppar man fingrarna i munnen då?

Har man problem med påsen så gnuggar men den mellan händerna och sedan är problemet löst. Enkelt och oäckligt.

Och jodå, jag sköljer min frukt och grönt när jag kommer hem så det är inte där skon klämmer. Skon klämmer nog bara på att det är ett allmänt äckligt beteende när man är på affären.

Så handen på hjärtat nu. Är det dig jag skäller på?

4 kommentarer:

katarina sa...

oj :O ja det är mig du skäller på.. hjälper det om jag säger att jag bara rör dem jag ska ha? *rodnar lätt*

Nettan sa...

Katarina då. Ajsing, bajsing ;-) / Nettan

katarina sa...

lovar att inte göra om det fler ggr *skrattar hjärtligt*

blogg.nsk.se/tantskarp sa...

Du skäller på mig också. Men slickar på vänstra och tar med högra, helt omedvetet :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails