2012/12/10

Fredspristagare, sexiga poliser och en träff med tomten

Efter att vi sett lite sexiga poliser (finns tydligen även här i Oslo) som vaktade lite fredspristagare, som jag övrigt missade eftersom jag stod och hade ett allvarligt samtal med en okänd norska om den norska nobelstiftelsen, gick vi Karl Johan ner. Bland julbodar och skrattande skridskoåkande barn gick vi och insöp julstämning i det nästan infria Oslo.

Ja sen träffade jag tomten också och jag försäkrade honom att jag varit en snäll flicka. I alla fall emellanåt.

Nu är det bara att vänta in att båten ska tuffa iväg hemåt. Om jag här förstått det rätt så är det tydligen ordentligt kaos med snö. Får väl se om vi kommer hem i morgon då.

Får väl berätta mer när jag inte bara kan mobilblogga.



2 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Men har du varit här? kram!

Nettan sa...

På snabbvisit bara. Blev lite förvånad att ni inte hade någon snö för vi här nere i skåne har massor. / Nettan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails