2012/12/05

Nyfunnen Manga-talang

Upptäckte ikväll en oupptäckt talang hos Molly.

Hon brukar sitta på datorn och titta på en massa kinesiska youtube-klipp. Jag vet inte om det är Manga eller om det bara är liknande men det är ofta de olika klippen går.

Ikväll kom hon med sitt block, satt sig framför datorn och började rita. Och det blev riktigt bra. Jag frågade om hon hade ritat dessa innan men det hade hon inte. Hon har kanske ärvt den lilla konstnärsådran jag har fast hon klarar av att göra annat än äppel, bananer och apelsiner i blyerts.

2012-12-05 20.01.36

Så bara ett litet tips, hint, vink, ledtråd, upplysning till någon som behöver köpa julklapp till henne. Jag tror det finns sådan där Hur man ritar Manga. Jag tror faktiskt det hade kunnat varit något för henne. 

1 kommentar:

Nettan sa...

Japanska ska det tydligen vara så jag böjer mig för de som vet :-) / Nettan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails