2012/12/09

Häckande svalor?

Lilly följde med mig och duschade. Hon studerade mig när jag stod naken och jag såg hennes funderarrynka mellan ögonen.

-Mamma du har stora tuttar men varför böjer de sig ner. De tittar ju i golvet. Mina är bara små sa hon och nöp ihop som för att visa att hon faktiskt hade något.

På en bråkdel av en sekund hade jag gått från tanken med mina svalor som häckar till trötta svanar som letar mat. Men det är väl som de säger. Varje ålder har sin charm.

Nu ska snart barnvakten installeras. Så snart kommer här att vara två vakthundar istället får bara Tuben. Känns ganska skönt att veta. Skitnervös som vanligt och inte har det blivit bättre om att det faktiskt ska komma in ett riktigt oväder som ger riktiga vågor. Postafen nerpackat – check. Var är vädergudarna när jag behöver dem.

Bon voyage till oss.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails