2011/06/12

Rasta fingrarna

Så har jag åter igen hamnat i en sådan där tråkigt svacka, om man nu kan kalla en dags frånvaro för en svacka. Det kliar i fingrarna att skriva men jag kommer inte på något vettigt alls att printa ner. Jag tänker och tänker och inga bra idéer ploppar upp. Sitter och kollar runt lite i tidningarna för att kanske hamna på någon intressant debatt som får igång mig men inte ens detta fungerar idag. Sex, orättvisor och sådana andra ämnen tänder mig inte heller Så nu är det väl mest för att få rasta fingrarna lite gran. Det är riktigt jobbigt att vilja skriva men inte komma på vad.

Min icke temperamentsfulla dotter, den stora, har idag blivit så arg att hon spräckte sin cykelhjälm. Enbart genom att drämma den i golvet. Hon ville sedan ut och cykla men se det gick inte så min nu ännu argare dotter tyckte att jag skulle köpa ny med en gång. Jag talade då om för henne att det kunde jag inte alls göra för vi skulle inte ner till stan utan hon fick snällt vara utan att cykla nu ett tag. Kände faktiskt att jag måste visa att det inte är ok att ta sönder saker för att få nya med en gång. Så det kommer dröja någon vecka innan en ny hjälm inhandlas samt att hon inte kommer att få veckopeng på två veckor heller.
Och nu sitter jag och har dåligt samvete för att kanske varit för hård. För det känns nästan så. Fasen vad det är svårt att vara förälder ibland.

2 kommentarer:

katarina sa...

ja hu va hemsk du är som inte låter henne trilla o slå sönder huvudet ;)
tycker du är väldigt snäll till dina döttrar *skratt* inget fel i att lära dom konsekvens av sitt handlande

Nettan sa...

Ja visst är jag hemsk ;-). Jag vet så väl att det inte är för hårt men ändå kan jag tvivla. Man är rätt bra konstig ibland. / Nettan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails