2011/06/05

Intervju

I brevlåda låg i tisdags ett litet brev till mig. Kanske inga konstigheter eller en slump att det var till mig eftersom det var min postlåda men så var det i alla fall.

NBI stod det på kuvertet. Och NBI är skolan jag har sökt till, den där utbildningen  som jag verkligen, verkligen vill. Kära maken ringde och meddelade mig detta varav jag bad honom att slita upp det, tänk på att det är mina kläder du sliter, så det gjorde han.
-Läs, läs. Vad står det frågade jag med hjärtat i halsgropen.
-Du är kallad på intervju.

Så på torsdag morgon ska jag på intervju i stan och vi ska gå igenom mina meriter och lite sådant. Jag kan väl säga att jag är riktigt nervös. Livrädd att jag blir som vanligt när man sitter och ska prata om sig själv. Tyst som en mussla och röd som en tomat. Men vad fasen jag är skitglad att jag kommit hit och inte blivit bortsållad med en gång för att jag saknar matten.

Men på torsdag håller ni väl tummarna på att det går bra för mig. Så jag kan börja läsa och göra något annat som jag är duktig på. Papper och planeringar, får nästan lite rysningar av vällust.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så roligt Nettan Vi ska verkligen hålle tummerna för dig.. Lycka till kram Pia

Nettan sa...

Tack :-). Ju fler som håller dessto bättre. Kram Nettan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails