2011/06/22

Gamnacke

Reste mig från stolen och sträckte på mig. Först höger arm upp och sedan vänster. När vänsterarmen var där upp så lyckas jag på något vis sträcka, inte på ett skönt vis, även nacken. Så där stod jag med vänster arm upp och för en bråkdel av en sekund funderade jag på hur jag skulle få ner min arm. Jag lyckade i alla fall att sänka armen sakta i en mysko rörelse samtidigt som nacken drogs neråt med armen. Det känns som om vänster sida på nacken har låst sig i ett brännande läge. Så här sitter jag nu med ordentlig gamnacke känns det som. Ni vet en sådan där nacke med en jättepuckel för att huvudet är en halv meter framför kroppen. Ungefär i alla fall. Värmekudden nästa.

2 kommentarer:

Barnens Hjältar sa...

Fy vad jobbigt, näst efter föda barn och tandvärk så tycker jag nacken är den som gör mest ont om man skadar den. Hoppas det går över snart.

Ja visst är det kul att få givande kommentare. Det är roligt att följa andra människor och ju mer de gör desto roligare blir det :P
Man blir liksom inspirerad!

Nettan sa...

Ja nacken är inget trevligt att ha ont i. Lite bättre nu ikväll men inte mycket. Hoppas på bättring tills i morgon nu då / Nettan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails