2011/02/07

Det är hastigheten som räknas

Det suger verkligen att inte ha ett fungerande bredband.

För några månader sedan sa vännen upp vårt abonnemang hos bredbandsbolaget och gjorde en anmäla till Telia.
Det var så struligt då.
Bredbandsbolaget som struntade i oss och Telia som kopplade i och ur oss samt att dom som ringde till oss hamnade hos en stackas kille. Det är kanske tur att det inte ringer väldigt många till oss på en dag men det var skönt att slippa alla telefonförsäljare.
I alla fall var kära maken i kontakt med dom först massa gånger via mail och sedan ringde dom upp, Telia pratar jag om nu.
Och efter mycket om och men så var allt fix färdigt. Det var i alla fall vad vi trodde.

Så den 1 februari gick uppsägningstiden ut på både boxer och bredbandsbolaget. Vi har väntat på grejer till både tv:n och bredbandet från Telia men det har inte kommit.
Vännen var i kontakt med dom och då visade sig att där låg inte alls någon beställning från oss. Den där beställningen som gjordes i oktober och var sånt strul med var nu puts borta.
Jippi, verkligen.
Tror ni vi kunde beställa?
Nähä det gick inte eftersom vi redan hade ett bredband, några dagar till. Samma visa en gång till alltså.
Så någon dag efter att allt slutat fungerat här gick det att beställa. Så nu är det bara att vänta för dom kunde inte koppla in det förrän den 21:a.

Så här sitter jag nu igen och surfar med mobilen som modem.
Går det fort?
Det kan man nog lugnt säga att det inte gör.
Är jag sur?
Det kan man nog lugnt säga att jag är.
Jag är jäkligt sur över att vi har fått ok från Telia och sedan finns det ändå inte där. Och som en helt vanligt liten människa har man inte mycket att sätta emot.

Och jag missar CSI eftersom vi inte har mer än 5 kanaler. Bara detta är en stor skandal.

Men ja ä´ int´ bitter.
Och jag har lovat maken att inte använda uttrycket I-landsproblem så det låter jag bli då.

3 kommentarer:

Barnens Hjältar sa...

Jäklar vad den där TV:n ställer till det för en ;-)
Ha en fin vecka, vår började med operation på lilleman :P

Lisa Arvidsson sa...

Hej!

Det var inte roligt att läsa om hur besvärligt det skulle vara att få bredband från oss!

Kontakta mig gärna på länken nedan så ska jag se vad jag kan göra för dig. Skriv gärna även om du har några synpunkter som du vill framföra direkt till oss!

http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515

Vänliga hälsningar
Lisa Arvidsson
Telia kundservice

Nettan sa...

Hej Madde
Ja man är ganska beroende av tv:n tyvärr. Fast för min del är det nog bara missade CSI-avsnitt som gör ont ;-).

Skönt att det gick bra med lilleman på op. Man inser när något sådant händer hur fort saker just händer. / Nettan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails