2011/02/26

Sångtext som blir fel

Jag älskar att gå och tralla och sjunga. Sitter jag i bilen så öser jag på rejält och tar i för kung och fosterland.
Så när jag sitter där och sjunger och börjar fundera på vad dom sjunger egentligen så är det inte alltid jag lyckas få ihop det.
Anledning till detta kan mycket väl vara att jag är fantast på att få något ord fel.

Jag har bland annat fått:

Kent “Varje gång du möter min blick
Jag sjöng:
Varje gång du möter min blick
går en STARE genom ljuset
Varje gång du möter min blick
så vet jag vem jag är

Originaltexten:
Varje gång du möter min blick
går en STÖRNING genom ljuset
Varje gång du möter min blick
så vet jag vem jag är

Jag gick och funderade på vad denna stare hade för symbol men kom fram till att det är ju ändå en KENT låt och deras låtar kan man inte alltid analysera. Så när maken satt och sjöng den för mig och sjöng rätt, naturligtvis, föll allt äntligen på plats. Och jag som hade gått och tyckt synd om denna stare som fick möta sin skapare varje gång våra blickar möttes.
Jag har fler exemplar men det tar jag en annan gång.
Cliffhanger.

Sådär nu har jag förgyllt er lördagskväll.
När ni har slutat fnissa så kan ni väl skriva något typiskt fel som gjort i någon sång.

1 kommentar:

Halloj världen! /Inger sa...

Känner igen det där med att höra fel i texter! :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails