2011/02/20

Fototriss ~Så här ser det ut där jag är idag~

Bredband igen så jag kommer att kunna komma ut och se alla andras trissar denna vecka.

Detta är ett tema som jag gillar att kolla rundor på. Just nu vid denna tiden brukar det vara ganska stor skillnad på hur det ser ut i vårt avlånga land.

Dessa bilderna är tagna igår vid lunchtid, eftersom jag jobbar idag.
Här nere i skåneland var det en strålande dag med 4-5 grader kallt. Snön är nästan helt borta och man ser hur solen redan nu börjar värma.

001

011

014

HÄR finns fler härliga trissar.

22 kommentarer:

Axart sa...

Men! Blir nästan lite avundsjuk...nog skiljer sig vädret mkt i vårt långa land. En fin triss som ger mig vår-känslor.

AX

Barbro S sa...

Ja, hos dig får jag vårkänslor, så skönt. Gillar mest snödropparna,förstås:).

Barnens Hjältar sa...

Åh ni har mer vår än oss i Göteborg :P
Förra veckan såg det ut så hos oss sen kom snön igen ..
Fin triss Nettan!!

jacglenphoto sa...

Härlig triss - underbart att se att det finns lite värme nånstans ..och så klart så finns det här i södern ..om man nu kan räkna Falkenberg till södern ... våren är snart här som tur är ..
Njut av värmen ..

Anneli - A'la Foto sa...

Har snödropparna kommit redan?? Stackars dom...de måste ju frysa ju...Men en fin bild! :O)

Ha en skön söndag!

Per-Anders sa...

Blir riktigt avundsjuk när jag ser bilderna. Känns nästan som sommar.

ulla laiho sa...

Jag längtar efter att se barmark och snödroppar. Fin triss!

Karin H sa...

Åh så härligt med barmark och snödroppar! Det har jag inte sett sedan i mitten av november (om man inte räknar med utlandssemestern då!)

Längtar så att det nästan gör ont efter att få se de där första knopparna - en härlig känsla!

Snygga bilder

Jane sa...

Så underbart med barmark - här kommer det att dröja om inte våren kommer med riktig värme ... och antagligen översvämningar med all denna snö ...
Längtar efter att få sitta med en kopp kaffe i vårsolen!

Nett sa...

Men åhhh.. jag vill oxå ha dessa vårtecken. Snart kanske.

Jadu, den stubben är fin den, och underbar att sitta på!

Anna tassar in.. sa...

Meeeen jag smälter..snödroppar så pass långa och härliga..suck jaaaa.. vill ha.. :)

Camilla (Rantis) sa...

oj, snödroppar i rabatten....härligt!
Här har jag ju inte ens haft "snödropp" från taket än....
Kul att se trissar från alla delar av vårt land....

Ha en skön skön söndag....

Anonym sa...

Oj! Ja, det skiljer sih endel mot andra triss jag tittat på.
Ha en fortsatt trevlig söndag!

Liw sa...

Väldigt olika trissar. Vad härligt med knoppar och blommor, det dröjer nog ett bra tag här även om vintern är som bäst i februari/mars.
Fast nu fick jag smak för våren och snödroppar ;-)

kaxi sa...

Åh! Bilder om förtröstan. Snödropparna ser ut som 124 milj...

Misswhatsit sa...

Vilka härliga bilder! Det är ju vår hos dig. Jag längtar..:)
Ha en skön söndag!

ormbunke sa...

Härligt att få se våren . Ha de gott. Anita

Anni sa...

Barmark och snödroppar - så härligt det ser ut!

LissenTo sa...

Ser att våren kommit till er i Skåneland, lyckost.
Men den som väntar på något gott........

Må så gott.//Lissen

Monkan sa...

Bilden på snödropparna ger hopp om vår! :-)

Jah Hollis sa...

Det var väldigt vad många ni är här nere i södern som sett snödroppar. Dom har jag missat helt. Men dina ser fina ut.

Anonym sa...

Snödroppar, det tar jag som ett löfte.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails