2011/02/21

“Man botar inte en förkylning genom att tillföra fler baciller…”

Jag slutar nog aldrig att förvånas över människors dumheter.
Tittade på almanackan och konstaterar att det inte är 1 april i alla fall.

Politiker som verkar i Texas vill göra det lagligt att låta skolelever bära vapen. Allt för att undvika nya skolmassaker.
Say What?

Så istället för att försöka lösa sina problem over there ska dom nu beväpna sina unga och släppa in fler vapen i skolan. Och detta skulle då medföra att när det kommer någon avdankad elev och ska skjuta så kan alla andra också dra upp sina puffror och börja skjuta. Och i denna panik som då råder ska dom träffa gärningsmannen. Dom ska träffa en person medans det kanske springer 50 elever i panik omkring dom. Och detta ska förhindra en massaker hur? Genom att det skjuts hej vilt på skolan istället vilket mycket väl skulle kunna resultera i att ännu fler mister sina liv.

Vad händer i dispyter där några elever råkar i bråk och där det tidigare har slagits med knytnävar och sparkar? Det mest troliga är väl att puffran åker upp i stundens hetta och istället för en blåslagen elev kommer där att ligga en död elev.
Men vi undviker en massaker. Vi räknar inte med att några får sätta livet till för att det nu är väldigt enkelt att kunna använda puffran.
Jag gillar inte min lärare och den är dum i huvudet som gett mig så dåliga betyg. Ja, jag har ju puffran på mig så det är bara att använda den.

Det finns absolut inget logiskt alls i detta förslag. Jag har ändå suttit och försökt fundera ut om det finns något positivt i det men jag hittar inte en ända sak.
Jag ser det bara som en väldig patetiskt anledningen att på ännu ett område få tillgång till vapen, helt lagligt.
Någon skulle istället ta sig en funderare på hur det kommer sig att man ska behöva ha vapen överallt för att skydda sig.
Vad är det för fel på bilden om man känner att man måste ha pistol med sig när man är ute och springer för att kunna skydda sig.
Jag har inga belägg men jag skulle kunna tänka mig att dödsskjutningarna i USA är allt för många. Och vad kan det bero på? Så in i helsikes slappa vapenlagar som gör att det är ok för vem som helst att skaffa vapen, nästan i alla fall.
Så för att förhindra ännu mer död så tillåter vi fler att bära vapen. Jag får inte ihop det.

Skärpta vapenlagar skulle nog hjälpa en del men jag tror det är för sent. Vapen kommer tyvärr alltid att finnas men att låta det flöda så fritt som dom gör är helt förkastligt. 
Problemet är väl att det inte verkar finnas någon som tar tag i problemet. Istället bara slätar man över problemen genom att öka på vapentillgången.

Man botar inte en förkylning genom att tillföra fler baciller utan man botar den genom att ta bort dom.

HÄR finns en artikel om detta

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails