2011/02/24

Kära doktor Freud

Jag är inne i en period för tillfället då jag drömmer helt korkade drömmar. Dom bara väller upp och verkar avlösa varandra.
Jag kan undra hur det kommer sig att dom hopar sig såhär?

Dröm i natt:
Jag och mina kära systrar skulle rymma från någonstans. Och för att lyckas med det skulle vi ta oss över ett litet vattenfyllt dike. Och varje gång vi försökte hoppa över blev det bredare. Av någon anledning hamnade vi först aldrig i vattnet men vi kom ändå inte över. Men sista gången, när diket hade blivit väldigt brett nästan som en liten bäck, hamnade vi i vattnet. Och då var där en massa ormar i vattnet som bara välde fram mot oss. Och vi försökte hela tiden att ta oss till den lilla grinden, det var staket på andra sidan diket nämligen, för att lyckas ta oss upp.
Hur det gick?
Jag vet faktiskt inte för jag vaknade ju naturligtvis innan. Får kanske ringa och höra så att både Josse och Jessica är ok.

Nu har jag då lekt lite dr Freud. Ni vet jag och analysera saker. Så åter igen räddade Google mig. Google rules.

Dr Nettans egen analys:
Rymma: Du flyr från något som du tror hotar dig.
Dike: Det är vardagens bekymmer och förtretligheter som tar sig allehanda i drömmen.
Vatten, stillastående: Du får ett kärleksbevis.
Ormar, se: Anses sedan gammalt som otur att drömma om ormar. Se upp för elaka personer.
Grind, öppen: Framgång i kärlek.
Staket, se: Kan tyda på någon form av motstånd som du måste övervinna

Jaha, då ska vi få ihop detta med kanske.
Allt verkar ju handla om kärlek, vardag och någon sorts fara som elaka personer kan orsaka.
För att göra mina bekymmer i vardagen lättare kommer säkert kära maken att ge mig ordentlig kärleksförklaring. Detta ger mig framgång i kärlek naturligtvis.
Men det där med något som hotar mig. Mina kommande studier hotar ju faktiskt min vardag eftersom den kommer att se helt annorlunda ut. Men elaka personer kommer jag inte på något bra om. Det är i och för sig inget bra alls i det men som skulle passa in i min fina analys. Skulle kanske vara sådana som pratar bakom ryggen på en då, kanske för att man vågar säga vad man själv tycker och inte följa med alla andra.

Nu vet jag inte riktigt om jag tror helt på drömtydning dock. Men det är lite roligt att kolla upp ibland.
Ja, så nu vet jag vad som väntar mig då. I alla fall om man får tro min egen analys.

HÄR kan du läsa om andra symboler i drömtydning.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails