2010/02/24

Vännen på taket

Hemkommen från jobbet.
Ordnat en härlig soppa som nu står och puttrar på spisen just nu. Vill gärna att den är färdig snart. Jag känner mig ganska hungrig. Men det krävs kanske mycket energi när man sitter och ska ordna upp bensinfakturorna på jobbet. Man blir ganska trött i huvudet av det i alla fall. Speciellt eftersom man alltid måste köra lite detektivarbete för att utröna var dom sista kvittona tillhör.

Jag har flyttat mig ut i köket med datorn. Delvis för att maten är på och jag ville ha lite musik. Räddaren är helt klart Spotify. Och dels för att vännen har begett sig ut och skottar taket. Jag tycker inte alls om att han är där uppe. Men sitter jag här så hör jag vilket oväsen han för och då vet jag att han är på rätt ställe.
Så nu räcker det med snö för jag vill inte ha upp honom där igen.

Nu blir det soppa. Gott :-).

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails