2010/02/17

Nettan blir kreativ och tipsar

Hej och välkomna till Nettan tipsa ;-).
Var på maxi en snabb runda igår. Dom hade prov på yoghurt och müsli. Jag brukar tycka vissa saker är goda när man smaka så men jag tror aldrig jag köpt något eftersom jag för tillfället kanske inte var ute efter just den produkten. Detta blev det ändring på igår.

003 Det fanns 2 olika sorter av denna müslin. Denna med nötter och frukt och den andra var bara frukt i.
Den var gudomligt god.
Jag brukar inte vara allt för glad i hasselnötter i vanliga fall. Jag kan äta det och dom brukar vara med i müsli. Men dessa nötter var så jäkla goda.
Och tittar man på namnet Glorious tänker man även på Andreas Johnsson. Så här kan man få njuta av både god smak och blundar man så kan man se en läckerbit också ;-).
Säger bara mumma :-).

Och innan min kreativitet försvann efter att jag inte kunde göra ny header så han jag med att vara lite mat-kreativ. Inte ofta det händer men idag fanns det tillfälle.
Vår otroligt goda lunch bestod av:
 
005 006
Skivad kall potatis i en form. Ovanpå lade jag kokta grönsaker. 

007 013

Värmde upp den lilla klick köttfärssås som fanns och spädde med lite mjölk och la detta på potatisen och grönsaker. Hällde på lite mer mjölk och sedan några skivor ost och in i ugnen.
Och voila.
En härligt god gratäng.

Vi är ganska bra på att använda rester vi får över. Eller i alla fall emellanåt är vi det. Men borde kanske bli bättre på det. Det är perfekt att använda till lunch. Och det blir ännu godare när man som jag gjorde idag kunde göra en helt “ny” rätt så man inte behöver äta samma två dagar. Men det gör vi ofta eftersom vi nästan alltid har matlåda med till jobbet. Och dessa innehåller rester från middagen.

Idag slår vi ett slag för att våra rester kommer till användning.
Både ekonomiskt och miljövänligt :-).

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails