2010/02/24

Amatörpsykolog, se hit!

Jag blir så otroligt obekväm ibland på jobbet när det är prat om pengar.
Det händer ju ibland att någon lite förvirrad tant eller farbror gömmer undan pengar och sedan säger att vi har tagit dom. Dessa pengarna brukar alltid dyka upp vid städ eller dylikt sedan.
Men just när det kommer på tapeten att “den” anklagar oss tycker jag är skitjobbig rent ut sagt.
Jag blir som sagt mycket obekväm, jag blir generad och när jag blir generad blir jag ännu mer generad för att jag ser skyldig ut. Jag vill bara resa mig och lämna rummet. Och detta händer mer ofta om vi sitter i grupp än om vi sitter några stycken.
Och jag har inte en aning om varför jag reagerar som jag gör på detta. Jag har aldrig tagit ett rött öre från någon och det skulle aldrig falla mig in att en komma på tanken. Jag har aldrig blivit anklagad för något heller så jag vet faktiskt inte varför det blir som det bli.
Jag vet inte om det kanske är så att jag är livrädd att någon ska komma och anklaga mig för något. Men samtidigt vet jag inte varför dom skulle göra det när jag har rent mjöl i påsen.
Blir bara så trött på mina nojjor, för det verkar som om detta är ännu en sådan.

Finns det ingen amatörpsykolog eller varför inte en riktigt psykolog som har något bra svar på detta till mig.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails