2010/02/04

Matsedel v. 5

Nu har jag äntligen fått ihop veckans matsedel. Blev bara en kort men det kan vara bra att börja med det eftersom det redan är mitt i veckan.
Jag jobbar kväll fredag-söndag i helgen så jag har lagt middagen på dagen så jag hinner äta innan jag börjar. Sen får vännen komma på vad dom ska äta på kvällen sen.
Det är faktiskt ganska svårt att planera in matsedel när vännen jobbar måndag-fredag dagtid och ska ha matlåda alla dagarna. Och sedan jobbar jag lite kvällar och lite dagar så det är lite pusslande. Men det brukar ju lösa sig.
Men nu finns i alla fall en matsedel att följa i stora drag.

Matsedel v. 5

Torsdag Lunch: Pasta, tomatsås m. vitlök och räkor
Middag: Korvstroganoff, ris, kokta grönsaker
Fredag Lunch: Rester
Middag: Färs av något slag. Skulle tippa på att dom gör taco
Lördag Lunch: Kyckling, potatis, sås, grönsaker
Middag: ?
Söndag Lunch: Stuvade makaroner, korv, rivna morötter
Middag: ?

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails