2010/02/07

Sköna söndag

Jag har så svårt att få något gjort när jag jobbar helg.
Det är bara så skönt att sitta och inte göra något på förmiddan. Morgonrocken på, en kopp kaffe och min dator.
Fast det är svårt att få något gjort när jag jobbar kväll vardagar också. Man tycker inte att man hinner. Eller hinner gör man nog men det är skönt att ta det lugnt bara. För från det att lunchen ska ordnas blir det alltid stress. Jag tycker alltid jag är ute i god tid och har planerat bra men lik förbannat brukar det vara något som krånglar. Om inget annat så händer det allt som oftast att någon av tjejerna kinkar ihop.
Det blir lite tvärt om. Man tar en stund innan jobbet eftersom när man kommer hem sen så är det slut på dagen. Då har man gjort sina 6-8 timmar. Medans när man jobbar dag så kommer man hem och gjort sina 6-8 timmar, fixar det som måste fixas för att sedan kunna ta en stund att ta det lugnt på.

Men nu har jag varit nere och tagit en välbehövlig dusch och känner mig genast som en ny människa. En liten stund till sen måste jag fixa lite lunch innan jobbekvällen börjar.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails