2010/02/08

Hur man gör lax

Man fiskar en vanlig fisk.
Sedan skär man huvudet av den så att man kan färga den och så blir det lax.

♥Molly är så klok och förnuftig♥

Vid lunchen nu sa jag till henne att hon skulle dricka ordentligt. Hon tittar upp på mig och säger:
-När jag är mamma nu heter jag inte Molly utan jag heter Isabell. Du är fröken på dagis och heter Emma och Lilly heter Lisa. Ok?
Jag svarade bara ok.

Och vad passar då inte bättre än att kunna utnyttja min nyutnämnda position som fröken lite också.
-När vi ätit färdigt får ni nog leka på dagis som är Lisas (Lillys) rum och passa på att städa det.
Och tro det eller ej så nappade hon på detta. Så nu plockar dom lite på Lillys rum. Jag har inte kollat ännu hur det blir men det kan i alla fall inte bli värre än det var innan.
Och jag känner mig ganska nöjd och lite slug just nu :-).

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails