2010/02/16

Ögoninflammation. Jippi ;-)

Då har man vabbat lite idag.
Jag undrar om det inte är min första vab-dag som jag har tagit ut. Men har man sen snäll svärmor som alltid ställer upp när hon kan så klarar man sådant ganska långt.
Så jag var inne och gjorde morgonen och körde sedan hem. Stannade till på caféet och köpte en vars en semla dagen till ära. Det är ju ändå fettisdagen idag.

005 006

Dom hade lite olika metoder att äta semlor på.
Lilly började på toppen och åt sig ner. När hon bara hade “skalet” kvar så tyckte hon inte om mer. Så lägligt ;-). Men det slank ner i alla fall till slut.
Molly tyckte det gick alldeles utmärkt att äta den som en hamburgare. Sen var hon dessutom ute efter min grädde som jag lagt vid sidan. Men det tyckte jag inte alls att hon skulle ha efter en hel egen semla.
007 010
Och som vanligt har vi detta med att försöka fånga Lilly på bild. Här är hon mest ute efter dom små resterna av grädde som var kvar i lådan :-).

Sen fick jag tid till Molly på vårdcentralen. Men det var fel dag för att vc i Hålan skulle vara öppen så vi fick köra ner till stan. Känns nästan som man kan den vc nu. Har varit där litegrann den senaste tiden. Min kristallsjuka, Lillys vattkoppor, min bronkit, vaccinationerna x 2 och nu idag med Molly.

013

Och det var en blossande ögoninflammation hon hade.
Så hon har fått salva som hon ska få morgon och kväll. Men jag känner ingen oro över att det sak vara svårt att ge henne för vid alla tillfällen hon har fått någon sorts medicin har hon alltid varit jätteduktig. Och det tror jag hon kommer att vara ikväll också.
Nu återstår det väl bara och se om vi andra klarar oss. Det är ju känt för att sprida sig som en löpeld annars.
Vi håller tummarna att vi klarar oss och att hon snabbt blir av med det.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails