2010/02/26

Gjort stan = pengarna rullat

Då har pengarna rullat idag. Och jag mår lika bra av det som vanligt. Har fortfarande lite svårt att förstå att man kan må så bra av att få sätta sprätt på x tusen kronor.
Och dagen började kanon.
Kommer ut och sak köra ner till stan. Jag bara stannar upp en liten stund och lyssnar. Lyssnar på det härliga fågelkvittret som hörs. Det är längesedan jag hörde något sådant underbart :-).

Sen var det bara in och göra stan. KappAhl, H&M, Lindex och Apoteket. Allt i lugn och ro. Gick och strövade lite och kunde njuta av att jag hade hela dagen på mig om jag så behövde.
Lagt pengar på mig själv har jag också gjort. Ny mascara och ögonskugga har införskaffats. Bytt bh:n som jag köpte för ett tag sedan eftersom sömmen på ena axelbandet börjat gå upp. Men jag tog en precis likadan för den var så snygg och tuttsen blev så fina :-). Så jag chansar. Dom hade inte fått in några andra klagomål på den så jag hade säkert fått måndagsexemplaret. Men just med bh:ar har jag lite otur för jag har en förmåga att ta sönder dom på lite konstiga vis. Men nu hoppas jag att den ska hålla.
Jag strosade till och med runder inne på Apoteket. Fick sedan tag på både lite måste grejer och lite bra och ha grejer.

Sen var det vidare ner på Ö&B. Hittade ett hantelset som jag funderade på. Men jag vet inte om jag tyckte att jag hade lagt tillräckligt på mig själv med lite smink så jag köpte aldrig det. Lite synd kan jag tycka nu. Fanns även träningsmatta och det hade jag behövt med tanke på att jag har svårt att göra sit-ups eftersom jag får ont i svanken vid för hårt underlag. Men även den hoppade jag. Typiskt mig.

Och så var jag sen laddad för lite bokrea på Maxi. Jag blev faktiskt besviken. Tyckte inte alls att det var så mycket. Det var mycket böcker av varje titel men där var inte så många titlar. Jag hittade i alla fall “Hypnotisören” av Lars Kepler. Jag har hört mycket bra om den.

002   Men för egen del lär det nog dröja innan jag kommer läsa den eftersom jag just nu läser Svarta Tornet serien av Stephen King. Är en bit in på 3:je boken av 7. Och jag är ingen snabbläsare heller så som sagt så kommer det att ta ett tag.
Men efter att ha varit iväg i nästan 6 timmar var det ganska skönt att komma hem. Och jag hade som vanligt många påsar med mig.

Ikväll blir det en lugn fredagskväll. Ska väl se om jag hittar något att tittar på som inte börjar på O och slutar på S ;-). Sent lär det inte bli i alla fall eftersom jag ska jobba helgen och jag har min helg med bara mornar. Inte min favorit helg precis. Men jag har tagit komp i morgonkväll, skulle ha haft delad, för pappa är nere och passar Julis och Johanna. Vi ska ta en kväll på pizzerian tillsammans allihop. Mysigt.

Nu sak jag gå och kela en stund med tjejerna. Har ju knappt träffat dom idag bara.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej gumman!!
ville bara ge ett litet tips då jag såg att du tyckte sit ups från golvet gjorde ont... kan bara hålla med, men det e då pilates bollen e susen... Den kan man använda för situps oxå.... Inte alls obehagligt eller smärtsamt ;) Snarare behagligt o smidigt....
Puss ;) LINDA

kidzmode sa...

Ååå visst är det roligt att slösa pengar, synd att man måste ha en begränsning ibland, men lindex har ju så mkt fint för bra pengar.
jag var inne på Åhlens bokrea, jättebra

Nettan sa...

Sv. till Linda.
Hej vännen.
Ja, jag får riktigt ont i svanken om jag ligger minsta fel. Får kanske prova en boll. Finns den för olika tyngder eller det är samma. Tänkte bara så man inte hamnar på golvet ändå för att den sjunker ihop ;-).
Tack för tipset / Kram

Anonym sa...

Hej Gumman!!!
Du kan nog ta en i högen utan att behöva oroa dig :) Du lär då inte hamna på nåt golv av den orsaken du vill säga mig... Skulle då snarare va balanstrubbel ;)
Men de e absolut en grej att pröva. Kram Linda

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails