2010/05/31

Motivation. Var då?

Varje gång jag har provat en pulverdiet säger jag aldrig mer.
Och vad gör jag nu?
Jo jag har börjat med pulver, igen. Men jag ska bara byta ut 2 mål om dagen ett litet tag för att få fart på vikten. Kanske hittar jag motivationen igen då om jag märker att det går neråt.

Jag har precis sögit i mig en påse Allevó Smoothie. Trodde kanske i min enfald att den skulle vara mer smakfull men ack nej. Det är tur det finns sugrör. Det är synd att man får sådan äcklig eftersmak i munnen också. Är livrädd att jag ska lukta lika illa som jag smakar i munnen ;-).
Men jag får bita ihop och köra 1 vecka i alla fall och hoppas att vågen visar lite neråt.
Motivation, motivation, motivation.

Det var fasen lättare att sluta röka än vad det är att gå ner i vikt.
Men för mig finns inga konstiga dieter utan det är mindre portioner och mer motion som gäller. Naturligtvis med lite gi-tänk med fullkornsprodukter och dylikt.
Pulvret är enbart för att det ska börja röra på sig och för att jag ska vilja fortsätta. Eller det är fel att säga att jag ska vilja för det vill jag men det är mer att jag ska klara det. Denna gången med. För jag vet inte hur många gånger jag sagt det. Denna gången känns det så jävla bra men sedan går det inte.
Jag blir så trött på mig själv och jag mår dåligt över att jag inte ska kunna lyckas. Jag vill lyckas även går det inte.

Men som sagt så gör jag ett nytt försök återigen och hoppas på bra resultat och att jag kan lyckas.

Nu ska jag iväg och jobba. Jag har bara 11 arbetstillfällen kvar innan semestern. Känns ganska ok :-).

1 kommentar:

Mrs bernhardsson sa...

Jag hoppas de snart ger resultat. De är jobbigt att gå ner men man får försöka bita ihop. Är i samma sists som du just nu,

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails