2010/05/16

Semesterlön från Blocket och Tradera?

Vi läste någonstans att man har en semesterresa liggandes i hemmet.
Att man har så mycket saker som bara ligger som man aldrig använder och om man säljer detta skulle man kunna åka på en semesterresa för dessa pengar.
Så med det i tankarna började vi rensa här igår.
Nu var det inte enbart därför då eftersom vi har sagt hur länge som helst att vi ska rensa och sälja mycket som bara står här. Men om det kan bidra med en liten semesterpeng eller varför inte en ny kamera så är det bara att tacka och ta emot.

Men folk ärrätt fräcka faktiskt. Vi fick ut en sittvagn innan i förmiddags. Strax efter ringde en man. Och frågade om priset.
-Ja, jag vill ha 500 för den som det står i annonsen svarade jag.
-Men vi har långt att köra sa han. Kan vi säga ett annat pris?
-Vad vill du ge svarade jag.
Jag hörde hur han överlade med sin fru.
-Ja vi har bensinpengar för ca 150 kronor.
-Äh, nej svarade jag. 450 är det lägsta jag går. Den är knappt använd och nypriset är nästan 1200.
-Vi återkommer svarade han.

Vi la på och jag kände mig som en riktigt hård förhandlare. Man kanske skulle bli medlare eller något sådant istället ;-).
Men det får faktiskt finnas någon måtta på hur det prutas.

Så här sitter vi nu med grejer precis överallt eftersom allt ska fotas. Lite ska på blocket och lite ska på tradera. Jag hoppas vi får undan lite av det sen. Och jag hoppas att telefonen snart börjar ringa också.

028     030

070 016

010

Lite av det som finns ute på blocket.
Intresserad? Skriv en kommentar så fixar vi det.

Tradera auktionerna hittar du som vanligt HÄR.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails