2010/05/06

Härlig skogspromenad vid trollskogen

Satt här vid lunchen och kände att vi nog behövde komma ut och röra på oss lite. Så vi bestämde att vi skulle ta en runda runt slingan och studera skogen lite. Vi fick minsann dra på oss vinterjackorna för det är så kallt i vinden och runt sjön är det oftast ännu kallare.

017
Detta är en trollskog fick jag berättat för mig när vi gick förbi. Men det var ingen fara för trollen var inte inne för trollmamman var ute med sin fula trollvagn.
Det är skönt när Molly kan lugna en på det viset ♥.

004 008

Blåbärsriset blommar, eller vad man nu säger att det gör, och liljekonvaljerna har börjat komma upp även om jag inte såg några blommor. Men dom dyker nog upp när som helst med tanke på hur långt bladen har kommit upp.

045

048 051

Tjejerna älskar verkligen dessa promenader. Att få strosa i skogen är toppen.
Molly hittade en pinne att gå balansgång på. Lilly skulle ju naturligtvis också göra det med det gick inte så bra. Då är det bra med en hjälpsam storasyster som först talar om hur man ska göra och när det ändå inte fungerar hjälper hon genom att hålla i händerna.

053 058

Det finns fortfarande ett hav av vitsippor kvar även om dom börjar bli överblommade.
Det är så vackert när man kommer och hela marken är vit och grön av sippor. Härliga våren är på väg :-).

067
Upptäckte sedan när vi kom hem att muren börjar se ut som ett träd. Kreativt ;-).

Det har varit en helt underbar eftermiddag även om det blåste och var väldigt kallt emellan åt.
Lilly ligger nu och sussar på soffan och Molly sprang upp till en kompis. Det är inte mycket hon är hemma nu. Vi hinner inte mer än komma hem så vill hon iväg och leka. Det är roligt att hon har några att leka med här omkring också.

Nu får jag gå och göra lite middag. Jag börjar jobba 5 så jag får väl ha lite mat i magen innan annars blir jag så hungrig ikväll.
Jag fick ett tips av en arbetskamrat att när hon gör grytor så brukar hon ta en varma koppen svampsoppa och hälla i. Jag tyckte det lätt riktigt spännande så det ska jag prova nu. Hoppas det blir bra också.
Tjingeling

1 kommentar:

R # B E R T sa...

SVAR: Varsegod. :) haha jag är avundsjuk men snart smälter väll snöln den med. ;) Håll utkik om du vill veta mer kommer lägga upp några guider på bloggen. ;) Allt fint med dig annars då? :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails