2010/05/28

Halo av blekhet

-Oj vad vit du är eller du har kanske vita strumpor på dig.
Kommentar från en av mina vårdtagare igår när jag drog upp byxbenet lite för att klia mig på smalbenet.
Han tyckte jag skulle sola lite men jag förklarade för honom att det hjälper inte. Vit eller grisskär spelar liksom ingen roll eftersom både dessa färgerna inte är speciellt smickrande på sommarben.
På med solglasögonen för här kommer jag gåendes med en halo av blekhet runt mig ;-). 
Tråkigt men sant.

Vi ska packa picknick korgen med lite smarrigheter om en liten stund. Förutsatt att det håller uppe vill säga.
Så jag har redan varit nere i duschen som det dessutom är totalstopp i. Helt utan förvarning. Det brukar komma smygandes lite och lite men idag var det helt stopp så när jag var färdig stod jag i vatten upp till anklarna. Så jag får väl se om jag har lyckats skölja ur allt balsam eftersom jag blev lite stressad av det stigande vattnet. Uppdrag för vännen idag då.
Få bort stoppet. Kan undra om jag kan få honom i dom gula handskarna igen ;-).

Han hade ett annat uppdrag också men det tror jag minsann att frun har klarat av all by her self.
Myror.
Massa myror på bänken i köket. Äckligt.
Tjejerna stod och kikade på dom och Lilly stod på bra avstånd så hon inte skulle få någon på sig.
Men jag hittade sådant där pulver man kan strö ut så det gjorde jag. Var svårt att se var dom kom ifrån för ute på altanen syntes ingenting först. Men sen var det en liten stackare som gjorde misstaget att visa sig så då visste jag var dom gömde sig. Så det var bara att strö lite där vid hålet och lägga en sträng vid tröskeln. Och jag tror faktiskt att det redan hjälpt för jag tycker att det inte finns några på bänken.
O vad jag är duktig ;-).

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails