2010/05/02

Nyfångad, nyrökt firre

Åh jag har alla emot mig.
Först min syster och nu min egen dotter.

005
Dom påpekar att påsken är slut.

Ja, jag vet att påsken är slut men jag gillar färgklicken som påskriset eller nu är det ju faktiskt ett vårris ger.
Jag får väl sticka ut lite eftersom inte levande blommor verkar gilla mig så får jag väl gå på döda riskvistar. Dom kan stå hur länge som helst.
Men jag får väl ändå snart plocka ner det även om jag inte riktigt vill ännu.

En arbetskamrat till mig tycker om att fiska. Och nu hade hon väldigt mycket i frysen så igår frågade hon om jag ville ha lite. Självklart. Jag älskar fisk.
Så jag hade en nyfångad, nyrökt firre samt en fryst firre med mig hem igår. Den frysta var en öring.
Så nu ska jag bara komma på vad jag ska göra med den. Men helsteka den i folie går ju alltid hem.
Kan undra om man kan lägga en sådan i folie på grillen eller om den inte hinner bli färdig innan den bränns. Jag får se vad jag hittar på med den sen.
Gott blir det alldeles säkert i alla fall.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails