2010/05/17

Ett fall för Simon & Tomas?

Vi har en sådan jäkla mörk hall.
Vi har en träfärgad panel som är oljad eller lackad. Inte en aning hur man ser skillnad på det. Men den är inte helt obehandlad i alla fall.
Nu har jag då, som inredningsintresserad ;-), börjat fundera på om man inte skulle kunna måla den vit. Men precis nu när jag skrev det så slog det mig. Hall, 2 barn, 1 hund. Hur skitigt skulle det inte bli. Fan också att jag skulle komma på det nu. Jag som tyckte jag var lite kreativ här nu.
Men om vi frångår att det blir skitigt så skulle det ha ljusat upp hallen väldigt mycket. Och jag tror det hade blivit väldigt snyggt dessutom. Och kanske köpt en ny vit byrå också.
Hej och välkomna till mitt vita hem ;-).

001 002

Men jag hade behövt annan färg på väggarna också. Nu har vi någon orange/aprikos historia. Men låt säga nu att vi skulle måla panelen vi. Undra vilken färg man skulle ta på väggarna då? Inte en susning ska jag säga. Men historian på väggen kanske kommer fram i sitt rätta jag om man målar panelen vit. Nja, jag har svårt att tro det men med tanke på vilket inredningsöga jag har så vet man aldrig.
Så jag fortsätter drömma och funderar på om man kanske skulle ringa Simon och Tomas istället ;-).

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails