2010/05/20

Lockbrev

Jag är så jäkla trött på att olika låneföretag skickar ut en massa lockbrev om snabba cash.
Idag kom det två stycken brev varav det ena var från min bank.

006 007

Minst en gång i månaden får jag från banken om att jag kan starta kredit med 20 000:- på MasterCard.
En bank borde inte få skicka ut sådana förfrågningar. Inte låneföretagen heller för den delen.
Behöver jag låna pengar kommer jag till dom. Dom ska inte försöka locka med “enkla” lösningar som sedan blir till en stor last för många.
Det finns alltid människor som blir frestade av sådana lockelser och då är det betydligt lättare att bara fylla i papper och skicka iväg än att man själv ska leta upp var man kan låna. I detta läge tycker jag det är rent oansvarigt av en stor bank att göra så bara.
Men jag kan tycka att banken borde ha förstått nu att jag inte är intresserad att ta något kreditkort eftersom jag inte svarat på något av alla brev jag fått. Det måste väl ändå finnas bättre sätt att lägga dessa pengar på än att skicka ut en massa reklam om att man kan låna på banken. Åh, fan vilken nyhet det måste vara.
Jag tror faktiskt jag ska maila banken och säga att jag inte är intresserad och att dom kan sluta skicka. Om jag nu hittar en mail-adress först vill säga.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails