2010/05/14

Ett litet, litet kid

På en liten skogsväg i morse kom jag körandes. Till vänster om mig ser jag en liten vit rådjusrumpa studsa ut på kalhygget. Tittar lite efter den som man brukar göra innan jag vänder mig fram mot vägen igen.
Hann bara tänka fan och sedan ställde jag mig på bromsen. Som tur är körde jag inte så fort.
Mitt på grusvägen ligger ett litet kid. Det bara ligger där och försöker kamouflera sig. Inte det smartaste stället att lägga sig på men det är ju deras instinkter. Så jag satt i bilen 1 minut innan den sakta reste sig på vingliga ben och traskade ut i kanten. Jag tror inte den var många timmar gammal för den var så otroligt litet och helt otroligt ostadigt.

005 006

007

Huvudet åt vänster om ni inte hittar det. Smälter nästan helt in i naturen.
Det är bra att jag nästan alltid har kameran med mig för det är nog första gången jag ser ett kid, i alla fall ett sådant litet.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails