2009/07/12

Skogspromenad

Bestämde mig för att ta kidsen och gå en runda runt slingan så dom fick springa av sig lite samtidigt som jag också fick lite motion. Ska ju sitta mycket i bil ikväll eftersom jag får den långa rundan.
Molly spexar lite med sin robotdans. Hon fick dessutom lära sig ett nytt moves av Johanna och Matilda när hon träffade dom senast. Den brutna armen;-).
Vi hittade på MYCKET blåbär.
Det plockades och mumsades av dom härliga bären och även Molly tyckte dom var goda. Hon är annars väldigt skeptisk till mycket som hon ska prova. Mat som hon gladeligen åt igår tycker hon inte om idag. Tillhör väl åldern kanske;-).
Hela munnen full med blåbär Molly hittade visselpipor som hon provade. Kom fint ljud och hon tog med den hem. Hon skulle ha den när hon sjunger sen sa hon. Jag vet inte hur det ska gå till att spela flöjt samtidigt som hon ska sjunga. Men med hennes klurighet kommer hon säkert på det;-)
Gick ner om det berömda kaninhuset som dom byggde i påskas. Och mycket av det står kvar. Dock inte löven på taket så Molly kom på det att då blir dom ju blöta när det regnar eftersom dom inte har något tak. Stackarna.
När vi var vi kaninhuset ville hon fota lite också. Hon tog lite foto på mig och Lilly och hon talade hon hela tiden vad vi skulle göra. Här skulle vi nog sätta fingrarna i öronen:
-Som han gjorde mamma. Han som tittade på mina tänder.
Hon menar sin tandläkare eftersom han kom in och gjorde en sådan grimas åt henne när hon var där senast. Hon kommer ihåg allt:-)
Hon tog även lite kort på gräs som växer och som här lite stenar. Hon har nog sett när jag tar närbilder för hon hade nästan kameran i backen när hon skulle ta detta. Nu var ju inte kameran inställd på närbildstagning så den är ju LITE oskarp. Men hon är stolt över den iaf.

Nu är det dags att göra sig i ordning för jobbet. Sista gången på 4 härliga veckor. Hoppar och studsar av glädje:-D.



1 kommentar:

Amanda sa...

Härligt med en ordentlig promenad. ^^
Hoppas dom små benen sprungit av sig det värsta sprallet nu då. :O)

Kram

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails