2009/07/30

Semester utan sol

Snart bara en vecka kvar på semester och fortfarande ingen sol. Kænner næstan lite panik øver att inte få lite sommar. Det kommer inte kænnas som om man har haft någon semester nær det inte varit lite sol iaf.
Och så kommer den tråkiga høsten. Och børja høsten redan lite ner pga vædret gør ju inte det bættre. Før jag måste erkænna att det kænns lite nere att inte få sommar. Jag læste någonstans att det svenska folket bævade mest før och blev mest nedstæmda av var just att semestern regnade bort. Och jag kan nog hålla med.
Man behøver dessa vecka veckorna før att återhæmta sig men det blir ingen återhæmtning om det bara regna hela tiden. Man blir bara irriterad och sur av sådant.
Får kanske ringa chefen och sæga att jag måste ha en vecka till før jag inte fått någon sol. Dessa veckorna gælls inte eftersom det bara regnat. Åh, om det funnits en sådan regel. Garanerad minst 2 veckor med sol annars får man længre semester. Hmm, att ingen tænkt på det tidigare;-).
Får kanske ta en vecka i høst och hitta på något roligt istællet.

1 kommentar:

Barnens Hjältar sa...

Ja fy, jag börbjar jobba på måndag jag :(
Nåväl, får se fram emot julledighet istället..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails