2009/07/04

Kökstjänst

Skulle det inte bli svalare idag? Inget jag märker av iaf. Mätaren visar just nu på 30.1 och jag är så varm. Känner mig alldeles burrig i huvudet. Längtar ner till en sval dusch men det får vänta lite.
Har stått och skurit grönsaker och kassler till sallad. Kokat pasta har bara gjort det ännu varmare. Varit instängd i köket i 2 timmar och kände att jag var värd en lite paus. Och vad gör man bästa på sina pauser? Jo man slappnar av lite vid datorn och skriver en rad.
Jag har fixat till citronmoussen till tårtan och jordgubbarna är snoppade. Vet inte om jag orkar vara trevlig sen bara för jag är helt slut. Men det måste jag ju ändå förstås.
Fasen vad jag gnäller. Jag tycker om när det är varmt men då ska det vara mer lagom. Är jag svensk månne;-)? Avskyr att stå eller sitta rätt uppp och ner och svettas utan att göra något. Då är det för varmt. Och det är precis vad jag gör nu. Men jag är iof fortfarande uppe i varv efter sallads-görat så det kan ju vara lite därför också.
En svettig Lilly

Hörs kanske senare

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails